Social media oraz rozwiązania mobilne były najciekawszymi trendami dla rodzimego e-marketingu na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy. W przyszłym roku rynek przewiduje natomiast dalszy wzrost rangi mediów społecznościowych oraz SEO. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Zieltraffic podczas Internet Poland 2011 Conference & Expo – pierwszych targów marketingu internetowego.
Jedno z dwóch podstawowych pytań w ankiecie brzmiało: „Jaki trend marketingu internetowego w 2011 roku uważa Pan/Pani za najciekawszy?”.
W badaniu wzięło udział 290 osób. Otwarty charakter pytania umożliwiał respondentom wpisanie dowolnie wybranego trendu, mechanizmu czy kanału marketingu internetowego.
Zdecydowana większość ankietowanych za najważniejsze trendy uznała social media marketing (22%) i mobile marketing (13%). Najmniej wskazań miały: SEO (5%) i marketing afiliacyjny (3%).

Drugie pytanie stawiane w ankiecie dotyczyło kwestii planowanych przez firmy w najbliższym czasie wydatków na kampanie reklamowe w Internecie. Do wyboru były cztery opcje: SEM, SEO, afiliacja i social media marketing.
Podobnie jak w tym roku, marketerzy będą planować nadchodzące działania promocyjne skoncentrowane na mediach społecznościowych (59%) oraz mechanizmach SEO (54%).

Ponadto w ankiecie znalazło się pytanie dotyczące marketingu afiliacyjnego. Na pytanie „Czy kiedykolwiek korzystał Pan/Pani z sieci afiliacyjnej?” 41% ankietowanych odpowiedziało pozytywnie.
Dane te są zbieżne z informacjami pochodzącymi z innych branż. Opublikowane niedawno wyniki „2011 Digital Marketing and Content Survey” Frommera pokazują, że dla 53% i 65% firm podróżniczych filarami e-marketingu będą odpowiednio: SEO oraz media społecznościowe.
Trwa boom na działania marketingowe w obszarze social media. Czas pokaże, jak długo potrwa ta tendencja i co z niej wyniknie w rozliczeniu końcowym. Sama kwestia określenia realnej wartości fana jest problematyczna. Według różnych źródeł może być on wart od 3,6 do 136 dolarów.
– Przy obecnych 6 milionach smartfonów na polskim rynku trudno nie odnieść wrażenia, że i trend mobilny będzie rósł w siłę. Co więcej, może on okazać się strzałem w dziesiątkę dla tych, którzy poszukują atrakcyjnych rozwiązań dla swoich biznesów. Z kolei brak w tej ankiecie rozwiązań wideo świadczy o tym, że nie są one jeszcze tak ważne dla rodzimych marketerów i branży marketingowej, jak to ma miejsce w Niemczech czy USA. A warto pamiętać o tym, że – według firmy Cisco – materiały multimedialne będą podstawowym źródłem informacji dla ponad 1,5 miliarda internautów już za niespełna 4 lata – mówi Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic.
W badaniu wzięło udział 290 osób. Otwarty charakter pytania umożliwiał respondentom wpisanie dowolnie wybranego trendu, mechanizmu czy kanału marketingu internetowego.
Zdecydowana większość ankietowanych za najważniejsze trendy uznała social media marketing (22%) i mobile marketing (13%). Najmniej wskazań miały: SEO (5%) i marketing afiliacyjny (3%).

Drugie pytanie stawiane w ankiecie dotyczyło kwestii planowanych przez firmy w najbliższym czasie wydatków na kampanie reklamowe w Internecie. Do wyboru były cztery opcje: SEM, SEO, afiliacja i social media marketing.
Podobnie jak w tym roku, marketerzy będą planować nadchodzące działania promocyjne skoncentrowane na mediach społecznościowych (59%) oraz mechanizmach SEO (54%).

Ponadto w ankiecie znalazło się pytanie dotyczące marketingu afiliacyjnego. Na pytanie „Czy kiedykolwiek korzystał Pan/Pani z sieci afiliacyjnej?” 41% ankietowanych odpowiedziało pozytywnie.
Dane te są zbieżne z informacjami pochodzącymi z innych branż. Opublikowane niedawno wyniki „2011 Digital Marketing and Content Survey” Frommera pokazują, że dla 53% i 65% firm podróżniczych filarami e-marketingu będą odpowiednio: SEO oraz media społecznościowe.
Trwa boom na działania marketingowe w obszarze social media. Czas pokaże, jak długo potrwa ta tendencja i co z niej wyniknie w rozliczeniu końcowym. Sama kwestia określenia realnej wartości fana jest problematyczna. Według różnych źródeł może być on wart od 3,6 do 136 dolarów.
– Przy obecnych 6 milionach smartfonów na polskim rynku trudno nie odnieść wrażenia, że i trend mobilny będzie rósł w siłę. Co więcej, może on okazać się strzałem w dziesiątkę dla tych, którzy poszukują atrakcyjnych rozwiązań dla swoich biznesów. Z kolei brak w tej ankiecie rozwiązań wideo świadczy o tym, że nie są one jeszcze tak ważne dla rodzimych marketerów i branży marketingowej, jak to ma miejsce w Niemczech czy USA. A warto pamiętać o tym, że – według firmy Cisco – materiały multimedialne będą podstawowym źródłem informacji dla ponad 1,5 miliarda internautów już za niespełna 4 lata – mówi Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz