13 grudnia 2011

Trendy na 2012 rok w e-marketingu

Rok juz się kończy, czas więc na podsumowania i prognozy..jakie trendy będą rządzić w e-marketingu w 2012 roku? Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ciekawym artykułem przygotowanym przez specjalistów z marketing-news.pl


Social media oraz rozwiązania mobilne były najciekawszymi trendami dla rodzimego e-marketingu na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy. W przyszłym roku rynek przewiduje natomiast dalszy wzrost rangi mediów społecznościowych oraz SEO. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Zieltraffic podczas Internet Poland 2011 Conference & Expo – pierwszych targów marketingu internetowego.

Jedno z dwóch podstawowych pytań w ankiecie brzmiało: „Jaki trend marketingu internetowego w 2011 roku uważa Pan/Pani za najciekawszy?”.

W badaniu wzięło udział 290 osób. Otwarty charakter pytania umożliwiał respondentom wpisanie dowolnie wybranego trendu, mechanizmu czy kanału marketingu internetowego.

Zdecydowana większość ankietowanych za najważniejsze trendy uznała social media marketing (22%) i mobile marketing (13%). Najmniej wskazań miały: SEO (5%) i marketing afiliacyjny (3%).



Drugie pytanie stawiane w ankiecie dotyczyło kwestii planowanych przez firmy w najbliższym czasie wydatków na kampanie reklamowe w Internecie. Do wyboru były cztery opcje: SEM, SEO, afiliacja i social media marketing.

Podobnie jak w tym roku, marketerzy będą planować nadchodzące działania promocyjne skoncentrowane na mediach społecznościowych (59%) oraz mechanizmach SEO (54%).



Ponadto w ankiecie znalazło się pytanie dotyczące marketingu afiliacyjnego. Na pytanie „Czy kiedykolwiek korzystał Pan/Pani z sieci afiliacyjnej?” 41% ankietowanych odpowiedziało pozytywnie.

Dane te są zbieżne z informacjami pochodzącymi z innych branż. Opublikowane niedawno wyniki „2011 Digital Marketing and Content Survey” Frommera pokazują, że dla 53% i 65% firm podróżniczych filarami e-marketingu będą odpowiednio: SEO oraz media społecznościowe.

Trwa boom na działania marketingowe w obszarze social media. Czas pokaże, jak długo potrwa ta tendencja i co z niej wyniknie w rozliczeniu końcowym. Sama kwestia określenia realnej wartości fana jest problematyczna. Według różnych źródeł może być on wart od 3,6 do 136 dolarów.

– Przy obecnych 6 milionach smartfonów na polskim rynku trudno nie odnieść wrażenia, że i trend mobilny będzie rósł w siłę. Co więcej, może on okazać się strzałem w dziesiątkę dla tych, którzy poszukują atrakcyjnych rozwiązań dla swoich biznesów. Z kolei brak w tej ankiecie rozwiązań wideo świadczy o tym, że nie są one jeszcze tak ważne dla rodzimych marketerów i branży marketingowej, jak to ma miejsce w Niemczech czy USA. A warto pamiętać o tym, że – według firmy Cisco – materiały multimedialne będą podstawowym źródłem informacji dla ponad 1,5 miliarda internautów już za niespełna 4 lata – mówi Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz